J E N N I F E E R G E

Lördag

Tankar Permalink0
Tjena.
Jag har varit i Hassela och åkt skidor. Fan vad roligt det va :'D
Har så mycket att berätta! Hahaha.
Jag har ramlat HUR MÅNGA GÅNGER SOM HELST XD
Har ont i ansiktet (vet inte vad det beror på, har gjort för många faceplants maybe?)
Hatar numera att ta av och på pjäxor och att ha massa med kläder på sig xD
Första dan gick sådär, fick lära mig o svänga av Ninni haha.
Alla i familjen åkte skidor, Ninni och Lena med xD Martin och Filip åkte snowboard men skidor en dag
och Martins kompis Martin (kallades Ruttan) åkte skidor xD Morfar kom upp åkte skidor 2 dagar med xD
Åkte i Badhusbacken det var en barnbacke haha XD
Sen åkte jag i Luråsbacken som var en röd backe (!) första dan?
Hade aldrig åkte skidor innan ju xD Ramlade HÅRT i den haha fyfan.
Martin tyckte det såg ut som en framåtvolt när jag ramlade HAHA alla hade
suttit i en värmestuga och KOLLAT på mig när jag ramlade HAHA.
Så jävla roligt XD
Men jag blev bättre och bättre på att åka skidor :'D
HAHA och så en dag så ralma jag i liften HAHA.
Hade nyss vinkat till Martin & Martin (Martins kompis, aka Ruttan haha XD)
så skulle jag kolla framåt igen så tappar jag balansen och ramlar i knappliften XD
Så gick jag ut till kanten för jag ville inte att de andra skulle köra på mig så var där typ 1 meter snö
HAHA. Så stoppade jag ner handen för att komma upp så sjönk den ner HAHA XD Så himla roligt
alla andra i familjen bara garva :(
Men jag klarade att åka hela Badhusbacken :'D
Så vi gick vidare till Bäverbacken som var en grym backe haha. Asrolig. Den var grön den med.
Sen åkte vi ankarlift. Det var läskigt haha. Den stannade första gången men jag åkte med Ninni
så allt ordnade sig. Vi åkte Långsvängen som var en blå backe. Jag bara äsch denna klarar jag.
Haha så var där värsta branten (okej inte jättebrant men lagom) så tänkte jag att den inte va
så lång så jag råkade åka störtlopp RÄTT ner för den HAHA så går det för jävla snabbt
det riktigt ven i öronen haha så flyger jag och ramlar HAHAHAHAH XD så jävla roligt HAHA
Lena bara "värsta Anja vurpan" HAHa fyfan vad jag flög. Men det som är så bra är att det gör inte ont
att ramla i snö! HAHA. Men så kom där en tjej och bara "hur gick det? Det såg ut som du slog ihjäl dig?"
Haha så ligger jag där och asgarvar och bara "Det gick bra" hahaa. Sen så ska jag resa mig upp
så kör vi vidare. Sen så står pappa lite ivägen när jag ska svänga så jag kör ut i skogen HAHA XD
Rätt i snön igen som är typ 1 meter djup xD Aja. Vi spelade pingis några kvällar. Jag sög XD
Men jag kom till final! Och vann mot Ruttan (A) och mot Oliver :D Men förlorade mot Filip :(
En annan dag åkte vi upp till toppen, men jag vågade inte åka Toppbacken ner så jag gick ner för den xD
Sen åkte vi Högås och Nipåsbacken (blåa backar) de var asroliga :D Ramlade inte i dom :D
När jag skulle åka Långsvängen så gick det superbra i branten så bara låg där nån jävla pinne mitt
i backen så kör jag såklart på den och ramlar -.- xD Haha ankarliften stannade när jag och mamma
stod mitt i en brant. Mamma fick panik. Men liften gick inte igång igen så vi fick gå av. Vi åkte tvärsöver några svåra backar sen fick vi åka nerför en röd. På torsdagen firade vi mig och Martin :) Vi åt tårta.
Jag fick 300 kr, Martin med.  I fredags snöade det jättemycket och var jobbigt att åka haha. Var så
ojämnt i backen. Tilda träffade Benny Bäver! En asgrym bäver som är deras maskot där uppe haha.
Ville också träffa honom haha. Jag och Oliver åkte på massa pucklar i Bäverbacken HAHA fan
vad roligt det var XD På de 2 sista så hoppade man nästan hahahaha :'D Har hänt massa mera..
Man fick skitont i benen haha xD och i fötterna :P Man var så trött så vi gick och la oss vid 9, 10 tiden xD
Men det har varit en rolig vecka!
Idag har jag åkt bil i typ 12 timmar -.- Drygt.
Vi stannade lite innan Gävle och tankade tror jag... sen åt vi i Arlandastad utanför Stockholm sen
stannade vi nånstans i Småland och köpte mackor sen körde vi vidare :D
Kom hem till slut ju. Nu vill jag sova. Egentligen skulle vi kommit hem imorgon (jag och Lena)
men Lena ville åka idag så det fick bli så. Jag har ingen makt snyft.
Nu ska jag inte skriva mer även om jag har mycket att berätta!
Lägger upp bilder imorgon.

Grattis till den som läser igenom allt haha! :D
Kramar.
Till top