J E N N I F E E R G E

Falkenberg

Mat, Natur, Underbara dagar Permalink0
 
Här bodde vi! I en hel natt. Efter en dag på Ullared var det verkligen skönt att komma in på hotellet. Vi parkerade bilen efter många om och men, hela parkeringen var full i princip och vi gick in med våra väskor i regnrusk. Tidigare, när vi gick med vagnen från Ullared till bilen hade det spöregnat. Vilket det gjorde hela bilfärden hem med... mamma fick äran att köra hem, för hade jag kört, i mörker och i spöregn hade vi inte varit framme förrän vid tolv istället för vid åtta.. jag är en riktigt fegis när det är mörkt! Och regnigt dessutom!
 
Men som sagt, vi kom fram. Och checkade in. Vi fick tre stycken internetpass och åkte hiss upp till rummet där vi stannade tills nästa dag. Vi såg alltså inte så mycket av hotellet.
 
På rummet sorterade jag min grejer som jag hade köpt. Vissa saker ville jag ha med mig till William, andra inte och så vidare.. vi åt godis och tittade på Maria Montazami med vänner. Det var väldigt roligt, faktiskt. Hon är så knäpp! :) :)
 
Vi somnade allihop väldigt tidigt (ehum mamma somnade först!!) och så vaknade vi vid halv åtta igen... frukosten stängde nämligen nio så vi fick gå upp i tid!
 
 
Och här har ni vår underbara hotellfrukost! I lööööv hotellfrukost... det godaste med hotellfrukost är nog att allting står framme! För egentligen är det ju inget särskilt, allting går ju att fixa själv... ska minsann fixa hotellfrukost hemma någon dag! Lovar!
 
Jag åt fralla och flingor och ägg... de hade bananchips som jag hade i yoghuten - åhhh bananchips!! Mamma köpte med sig en hel påse från Ullared som vi kan äta där hemma.. nästan så jag längtar hem bara för att få äta dem! Haha.
 
Mamma fick två glutenfria frallor som såg jättegoda ut! Och hon åt, liksom mig, bananchips i sin fil.. Tilda tog en ljus fralla med nutella på och ett ägg. Vi alla tre tog löskokta ägg och jag kan ju säga som så att de verkligen var löskokta! På Tildas ägg rann gulan ut så fort hon stack skeden i det.. väldigt sköra ägg.. jag kom på en strålande idé och valde att inte skala mitt ägg så mycket, så att jag fick "stärkande väggar" runtomkring det. Gulan rann inte ut! Perfekt ju... för liksom, vill man ha löskokt ägg på hotell så är det VERKLIGEN löskokt. Det är löslöskokt. Inte löskokt. Och vill man istället ha hårdkokt ägg så är det samma där: det är hårdhårdkokt! Aldrig kan det vara lagom löst... det får man fixa själv där hemma istället.. :) :)
 
 
Efter frukosten gick vi upp på rummet för att göra oss i ordning. Jag klev ut på balkongen och fotade utsikten. Så himla fint! Vet inte vad det är, om det är en sjö, å, älv eller vad som helst, men vatten gick i alla fall utanför och det var väldigt väldigt vackert! Vi var knappt inne i Falkenberg, men jag tror det är en väldigt fin stad, särskilt på sommaren faktiskt. Det är vad min magkänsla säger mig i alla fall :) :)
 
Vi fixade och donade och packade ihop och lämnade så småningom rummet. Det var ett fint rum och en skön säng att sova i! Jag fick låna Tildas gosedjur Ruffsen att sova med... kändes ju så tomt utan Barbapapa och Tilda var sååå snäll att hon lånade ut lille Ruffsen till mig! Vill också köpa en Build-a-bear. Ska göra det nästa gång jag är på Väla!! Man blir ALDRIG för gammal för goedjur! Promise! :) :)
 
Och på tal om gosedjur och på Barbapapa så köpte jag och Tilda varsin Barbapapa. Han var cirka 10 cm hög och alldeles supergullig... åh.. ska fota allting jag köpt sen när jag är hemma så ni får se det! Tro inte jag inte tänker göra det! Nej nej! :) :)
 
 
Vi packade in oss i bilen igen och med hjälp av gps-Ingrid kom vi fram till Falkenbergs station! Som låg en bit ut på vischan... hmm.. tyckte den var väldigt konstigt placerad.. och så var den så ful också, en stor "modern" betongklump mitt i ingenstans i princip. Okej, där var några hus i närheten, men den låg inte i centrum om man säger så.
 
Och sen tog jag ju tåget och kom fram till Säffle efter många om och men!
 
Detta var en jättefin liten resa, minisemester och jag tyckte vi hade det jättebra! Även om vi småtjafsar lite och är tjatiga och gnälliga så tycker vi om varann ändå.. kanske är det just därför vi tjafsar och gnäller.. älskade mamma och älskade Tilda..!!! Och vi får ju inte glömma min älskade pappa och älskade bror, som inte var med på denna resa men som GIVETVIS är älskade de med! :) :)
 
Jag älskar min familj!! Verkligen! Saknar dem när jag tänker på dem.. åhh :) :) Puss på er!! :):)
 
 
Till top