J E N N I F E E R G E

Kycklingwok

Glutenfri matlagning, Kyckling Permalink0
 
Det blev wok-kyckling idag! På mitt sätt.. mamma gör på sitt och jag på mitt.. det blev helt okej, inte någon smaksensation kanske men gott blev det! Glömde dock ta på sesamfrön som jag hade tänkt.. men ändå! Jag skriver ut receptet för den som vill ha :)
 
Till 4 personer behövs:
1 kg kycklingfilé
Grön paprika
Röd paprika
1 gul lök
1 röd lök
Frysta wokgrönsaker (Findus har bra blandningar!!)
 
 
 Skär lök och paprika i bitar. Skär även kycklingen i grytbytar. Stek i olja i en gryta eller en stekpanna. När löken är brynt hälls kycklingen ner i pannan. Stek tills den är genomstekt :)
 
Under tiden kan man göra sallad exempelvis... vi fick idag äta sallad utan sallad! Själva salladen var sluut..
 
 
Eller så kan man göra lite sås!! Som sås tog jag yoghurt blandat med sweet chili sås. Tycker det är supergott.. :) :)
 
 
Och eftersom jag förberedde maten så fick jag sätta in den i kylen igen.. lade på massa fina lappar.. jag är lite töntig med mina lappar (och lite omiljöveten ehömm) men det är ju så kul! :) :)
 
 
Ännu en lapp... med instruktioner! :) :)
 
Så när du stekt klart kycklingen så den är genomstekt är det bara att äta! Och glöm nu inte riset!
 
Jag tyckte det var gott men det hade kunnat vara godare.. men men.. en liten kycklingwok á la Jennifer! :)
 
Nu är det alldeles strax dax för te här innan jag sover.. mysigt. Imorgon är det fredag!! Wohooo!!
 
 
 
 
Till top