J E N N I F E E R G E

Årsresumé - November 2013

Underbara dagar, Årsresumé 2013 Permalink0
 
Då var vi framme vid den näst sista månaden av året! En månad som bara rusade förbi, samtidigt som jag bara längtade efter julen... något ni kommer märka av i bilderna som följer här nedan.. :) :)
 
 
I början av november var det fortfarande höstlov. Jag befann mig i Säffle med William och på Alla helgons-dag åkte vi till kyrkogården och tände ljus. Jag tyckte det var så sorgligt, men också så vackert. Där var jättemånga fina ljus som lös upp i mörkret.
 
Vi tänkte gå in i kyrkan, för jag ville så gärna tända ett ljus därinne, men det var mitt i en gudstjänst och vi ville inte störa...
 
Det var en fin men sorglig kväll..
 
 
Samma dag som jag skulle åka hem tog vi massa mysbilder. Efter lite tjat och tjafsande. Jag är så mesig när det gäller sånt här.
 
Men jag fick mina mysbilder. Och de blev ju jättefina - särskilt denna.
 
Den är min favorit.
 
 
Innan jag åkte till William var jag, Tilda och mamma i Falkenberg och shoppade på Ullared. Först när jag kom hem från William kunde jag fota alla mina fina saker!
 
Jag utrustade mig bland annt inför julen - med julpapper och allt annat ni ser på bilden. Jag var väldigt inställd på att baka pepparkaksmuffins, därav muffinsformarna, men det blev tyvärr aldrig av!
 
Men muffinsformarna håller ju så de kan jag använda nu i år istället :)
 
 
Jag dekorerade även min tv-bänk med lite nya saker! Köpte en godisskål i Ullared och fyllde den med just godis! Mozarkulor är SUPERGOTT och dessa tog slut alldeles för fort.. i en muffinsskål jag fick av Lena placerade jag min nyinköpta mini-Barbapapa.
 
Han passade perfekt där! Förutom att han var liiite ivägen när man ville byta kanal på tvn.. :) :) 
 
 
Sen blev det farsdag! Då fick pappa en påse med, ja grejer som han intehade förväntat sig! Där låg exempelvis en jättestor påse med gott och blandat i! Mumsigt..
 
 
Jag var på Huseby julmarknad med momor, Lena och Jerker. Därifrån fick jag med mig en massa fina saker! Till exempel tårtorna, som ni kan se.. de är supersöta och just nu har jag dem vid min tv-bänk.
 
Hur som helst så ordnade jag till mitt lilla mysbord denna helgen! Blev så nöjd! Är fortfarande nöjd - även om det som står på mysbordet inte är detsamma nu som då :) :)
 
 
Det var inspirationsdagar i Lund som vi åkte på med skolan. Mycket intressant! Vissa valde att stanna hemma - jag är glad att jag inte gjorde det! Gick på miniföreläsningar om litteraturhistoria - verkar som en jätteintressant kurs.. vi får väl se vad det blir jag läser för nåt i höst men oavsett vad så var denna inspirationsdag verkligen inspirerande! 
 
 
Kom hem till William och där var det minsann skitkallt. Frost och jävligt. Den där fina hösten ni fick se förra månaden hade liksom ramlat av träden och blivit mörkare.
 
William däremot, han blev sminkad. Av mig. Hehe.
 
 
Dagen innan första advent hade jag fullt sjå med att arrangera min julkalender. Det var så roligt. Jag var så himla förväntansfull inför det och så glad över min genialiska idé att ha en EGEN julkalender!
 
Om jag får säga det själv så tyckte jag den blev väldigt lyckad. Alla i familjen (utom jag) fick en present varje advent. Tilda fick sista och pappa fick första. Det var mycket kul. Det var inte så att det var jättespeciella paket i utan det var småsaker som passade den personen som fick det.
 
Kanske hade jag som allra mest roligt med den här kalendern.. :) :)
 
 
Jag köpte även en tomtedress till Nötis. Klänningen har hon på sig fortfarande, men tomteluvan ligger på hyllan. Skulle dock behöva köpa lite vardagskläder till henne.. får göra det en dag då jag känner mig rik... Build-a-bear kläder är nämligen inte särskilt billigt.. :) :)
 
Och med detta så är november slut! En fin månad!
 
 
 
Till top