J E N N I F E E R G E

En visit till det kommande boendet..

Mat, Underbara dagar Permalink0
.. blev det igår!
 
Japp, jag, mormor och pappa åkte till Göteborg för att kolla på den lägenhet jag ska hyra i andra hand nu under höstterminen. Jag har kommit in på socionomprogrammet i Göteborg (precis som jag ville!), men får antagligen inte tag i en egen hyreslägenhet så planerar att hyra i andra hand under en period! Förhoppningsvis kanske jag får tag i en lagom till vårterminen, annars får det bli något tillfälligt då med.
 
Vi åkte hemifrån vid tio och jag körde en bit, fram till Kungsbacka ungefär. Snacka om att det var mycket bilar på motorvägen.. jag brukar inte tycka det är så jobbigt att köra på motorvägen annars men nu var det minsann lite ansträngande, fick tänka och planera mer än vanligt! :) :)
 
 
Efter att ha kollat på lägenheten var vi alla tre väldigt hungriga och det slutade med att vi stannade i Mölndal för att äta.. där hittade vi en thairestaurang som inte såg så där jätteroligt ut... men!!
 
Maten var JÄTTEGOD! Jag tog ris med kyckling i sojasås, grönsaker, ananas, paprika och cashewnötter. Så fruktansvärt gott! Kanske det godaste jag ätit i thaimatsväg. Jag måste börja laga mer sån mat :) :)
 
 
Pappa och mormor tog fyra små rätter som också var jättegoda! :) :)
 
I löööv thaimat... och jag hoppas jag kommer trivas i Göteborg också. Känns lite stort att flytta så långt bara alldeles ensam.. men samtidigt är det många som gör det så jag är ju inte helt själv. Dessutom finns ju allting kvar här nere i Skåne, bara 2 timmar bort! Tur det finns telefoner och sms :)
 
Nu ska jag strax bege mig till bibblan, ska komma dit redan halv ett idag. Jobbar till sju... hörs sen! :)
 
 
Till top