J E N N I F E E R G E

Zebramönstrade naglar

Naglar Permalink0
 
Nu var det ett tag sedan jag hade dessa naglarna, men visst är de snygga?! Jag blev så nöjd när jag hade gjotr dem! Det tog sin lilla tid men jädrar vad fina de blev.
 
Jag älskar zebramönster och den här versionen med lite roliga färger gjorde verkligen mönstret lite piggare och roligare!
 
För att få såna här naglar målar du först ett vitt baslager. Därefter tar du en bit papper och lägger på en icke-ömtålig plats. På pappret häller du ut en klick nagellack av valfri färg, i vilken du doppar en tandpetare. Därefter målar du med tandpetaren på naglarna och får till såna här zebraränder. Det är rätt pilligt och faktiskt lite svårt, men det var definitivt värt det!
 
Nästa gång blir det nog klassiska zebramönster... men än har jag inte gjort det.. kanske för att jag inte har några tandpetare här i Göteborg.. hehe.. :)
Till top