J E N N I F E E R G E

Barcelona dag 6!

Barcelona 2015 Permalink0
en
 
Dag 6 i Barcelona och datumet är inget mindre än den 30 september!
 
Denna dagen var det dags för oss att kolla in Camp Nou, FC Barcelonas stadium! Jag är själv inte så intresserad av fotboll, men det var häftigt att få se arenan. Vi var även nere i omklädningsrummen och tittade på lite olika bilder och sådant. De hade en utställning inomhus alltså.
 
 
Vi gick upp och satte oss och tittade ner ett tag. På bilden längst ner där ni ser alla människor, det var där vi stod från början. Lite läskgit att sitta så högt upp utan något direkt räcke (bara stolarna nedanför dig...) men man ser ju bra i alla fall!
 
Det ser så coolt ut när planen är rutig. Till höger i bilden längst ner är där en snubbe med gräsklippare. Han gick så hela tiden och kanske är det han som gör dom här rutorna. I dont know, men det verkade i alla fall jobbigt.
 
Och man fick tyvärr inte gå fram och röra eller känna eller klippa på gräset. Där var nämligen både staket och sen räcken.. så vi galna turister fick stå på behörigt avstånd och titta på planen och gräset helt enkelt..
 
För den fotbollsintresserade rekommenderar jag verkligen ett besök hit! Och även för dig som kanske inte är så intresserad men som är med ett par fotbollsintresserade (typ som jag) det är faktiskt en upplevelse!
 
Sen efter titten i arenan kom man in i en stooor butik med massa Barcelona kläder och prylar. Mormor köpte en tröja och Jerker en halsduk. De hade mycket fint! Jag är lite skadad av innebandyn men tyckte deras shorts såg så sköna ut.. våra shorts på innebandyn var inte sååå sköna.. hm...
 
 
Efter en lång förmiddag på stadionet blev vi faktiskt ganska hungriga! Och det spöregnade ute.. så vi satte oss på ett litet fik typ som tillhörde själva området. Jag tog en baguette med den goda korven vi hade upptäckt dagen innan - fuet. Och den här baguetten var sprängfylld med korv typ, allting fick inte plats så hälften låg i pappret och hälften på bordet typ...
 
Sen, som efterrätt på det hele så tog vi alla varsin mjukglass.. med massa chokladsås som ni ser och! och!! och! några kakor i med! Åhh den var verkligen jättegod. men blev sååå mätt sen. Jag älskar mjukglass och chokladsås!
 
Vi tog sen taxi hem och om jag minns rätt så tog vi det mest lugnt på eftermiddagen. Var hemma lite och sen gick och kollade i kvarteren där vi bodde.
 
 
Framåt kvällen var det matdags igen och vi åt på en restaurang som låg nära där vi hade tagit taxi på morgonen. Vi tog alla samma sak, en köttbit med pommes och lite sallad.
 
Bredvid vårt bord utspelade sig ett smärre drama. En kvinna satt där med sin man och hans kompis.. mannen blev fullare och fullare och så råkade han spilla ut frugans vinglas rätt ner i golvet så det gick i sönder! Och han vinglade och de var så högljudda, frugan satt och höll för öronen.
 
Jag hörde att de skulle beställa ett till glas vin och frugan bara "por favor...". Hon skämdes stackarn. Jag kan tänka mig att det var lite pinsamt för henne. Jag tyckte det var ett ypperligt tillfälle för mig att tjuvlyssna och därmed öva min spanska. Om ni undrar så hörde jag inte så mycket. Min spanska är tyvärr lite ringrostig... enklare att läsa!
 
Men men. Efter en sånhär lång och bra dag så sov vi gott när vi kom hem!
Till top