J E N N I F E E R G E

Oliver 18 år!

Fika, Film, Underbara dagar Permalink0
 
Tänk att min kära lillebror nu har fyllt hela arton år!! :) Igår gjorde han det och då hade vi också lite minifirande här hemma. Här ovan ser ni en kort liten film från firandet under dagen. Grattis grattis världens bästa bror! :)
 
 
Och givetvis kommer det även lite bilder från dagen också!
 
Vi gick in och sjöng för honom vid elva-tiden och trots att klockan ändå var rätt så mycket tog det en halv evighet innan han väl vände sig och tittade på oss... :) en riktigt morgontrött bror har jag men till slut vände han sig och började öppna sina paketer - liggandes! Haha..
 
I den blommiga paketen längst upp till höger (notera gärna snörena som jag har knutit på så fint så fint så) fanns en pasta gryta, två pastaslevar och en mus i grytan! En gosedjursmus från Ikea, alltså, ingen riktig :) :)
 
Av mig och Tilda fick Oliver en Luigi-gubbe!! :) Så himla göllig om jag får säga det själ och det roligaste är att han har en dammsugare på ryggen!! Oliver berättade att han kommer från spelet Luigi's mansion och att man i det spelet ska dammsuga upp spöken. Tydligen var det jätteroligt så det var ju en fullträff från min och Tildas sida, vi tog ju honom mest för han såg cool och söt ut! Om ni är intresserade av att köpa en likadan, eller andra samlargubbar från Nintendo så finns det en hel drös på Game.
 
 
På kvällen blev det kaktajm! Mormor, Jerker, Lena och Ellen kom på besök och vi bjöd på kladdkaka som Oliver och mamma bakat. Mamma stod för den glutenfria, Oliver för den vanliga. Ni ska bara veta så kladdig den vanliga blev!!! Den skulle lätt varit inne i typ tio minuter till eller nåt. Det var mer ellr mindre smet!! Rätt gott men määääktigt.
 
Den glutenfria var supergod!! Verkligen jättegod och saftig och fin.
 
Grädden på toppen som ni ser har jag spritsat med mina nya Wilton-tyllar!! Det var ett tag sedan jag köpte dem nu men jag har inte använt dem. Nu blev det äntligen dags och jag använde mig av tyll 2D för den som undrar och med den kan man göra fina rosor! Jag rekommenderar verkligen deras tyllar! De är lite dyrare men också väldigt ordentliga. Gick hur lätt som helst att spritsa till grädden - men tänk på att grädden ska vara rätt så fast för att själva spritsningen ska bli bra :)
 
I kontrast till den hembakade kladdkakorna bjöds det även på dammsugare, drömmar och vetelängd. Allting var himla gott!
 
Efter att magen smält kakorna någorlunda gick jag, Tilda och Ellen in på Tildas rum för att dansa Just Dance 2015. Det är verkligen skitkul! :) :) Särskilt nu när man har dansat det några gånger och börjar lära sig danserna. Annars är det rätt så frustrerande i början...!
 
Jag hoppas att Oliver fick en superbra födelsedag, jag hade i alla fall en väldigt bra helt vanlig dag!! :) Idag så har jag mest pluggat järnet och gått ut en runda med mamma och pappa. Det är också trevligt.
 
Vi hörs imorgon bloggisar! Puss :)
Till top