J E N N I F E E R G E

20 år!

Jennifer, Underbara dagar Permalink1
Idag blir jag 20 år gammal!! Kan ni fatta det? Det kan inte jag! Knappt i alla fall!
 
Jag har ju haft min blogg nu i x antal år plus att jag fick min första kamera 3 mars år 2008. Det är hela 7 år sedan nu!! Att jag fick den kameran har nog påverkat mig jättemycket!! Kanske hade jag inte bloggat m jag inte fått den, antagligen hade jag inte heller haft min älskade Nikon D5200 nu heller!
 
Det är tillfälligheterna som är allt, som vår kära tant sa som vi intervjuade inför åldringsseminariet. Det är minsann sant!
 
Så, för skojs skull, tänker jag lägga upp lite bilder från hur min utveckling har varit under de senaste 7 åren. Alla bilder är tagna i mars men inte tvunget under min födelsedag. Det är sällan jag som tar mina egna födelsedagskort så det är någon annan som har dem i sin kamera.. host mamma och pappa host host...
 
Aja, här kommer tidsresan.....
 
 
Året är 2008. Jag har fyllt 13 år och känner mig ganska cool. Jag tror jag går i sexan och här har jag klätt ut mig for the occasion. Jag minns att jag skulle cama med en kompis på MSN och att vi skulle ha typ snyggast outfit- detta blev min utstyrsel!
 
Om ni undrar så har jag solglasögonen kvar nä idag.. ifall de skulle behövas :)
 
 
Tänk vad mycket som kan hända på ett år. Från gullig prinsessa till fjortis mer eller mindre. Passande att jag är 14 år då 2009 och har sminkat mig ganska mycket på bilden. Jag minns att fotot är taget på kvällen (duschar nästan alltid på kvällen) så frågan är - varför har jag fortfarande smink på mig?!
 
Hur som helst så hade jag en helt underbar ögonskuggepalett från Isadora som var bronsig.. och jag har aldrig hittat exakt samma nyans sen dess!! Jag minns fortfarande hur snygg den var men ikke kan den hittas någonstans.... har fått köpa massa andra istället.
 
År 2009 tog jag några fler selfies än vad jag gjorde under 2008 - men fortfarande hette det inte selfies, utan jag kallade det för något så ifnt och enkelt som egopics!
 
 
2010! Ny hårfärg men med bästa vännen Adidasjackan på! Jag typ bodde i mina adidasjackor + övriga munkjackor som jag hade då. Det fanns alla olika anledningar till det, mest dåliga, men ändå. Faktum är att de är rätt så snygga oc hdet tyckte jag då med.
 
Detta året hade jag köpt min kamera under julhelgen så nu var jag stolt ägare till en systemkamera!! Woop woop...
 
Och hade såklart älsklingströjan Lorentz och M.Sakarias på mig... har den hemma i en låda, använder den inte lika mycket men jag älsakde den! Fick den som typ belöning för bra betyg hehe :) Älskar deras debutskiva, Lorentz och M.Sakarias!! Nu är det ju lite sådär, men då var det mayhem och vi mot världen och hela köret!!
 
 
Nämen, nu är jag visst blond igen! 2011 is the år och vi går i nian på Snygga!! Jag har lärt känna min kamera och tar en heeel del bilder, både på saker och ting och på mig själv, om man säger så.. :)
 
Till hösten börjar jag gymnasiet på Johannes Hedberg och i mars månad har jag för mig att vi var tvungna att skicka in vårt slutgiltiga val!! Nervöst men det blev ju faktiskt bra till slut.
 
 
Och nu är jag visst kock! På min egen födelsedag! Jag minns att det blev lite stressigt när jag skulle laga min fläskfilé men det blev också väldigt gott. Till det hade jag bakat paj som också var jättegod :)
 
Året är 2012 och mitt intresse för mat och bak börjar växa sig allt större :) Trots att jag ser lite sur ut på bilden (koncentrerad kanske??) så hade jag en väldigt bra födelsedag!
 
Och om ni inte har märkt det så har jag nu klippt hellugg! Året innan var det bara snedlugg men nu är det lugg all the way! Det var väldigt fint, särskilt i kombination med uppsatt hår!
 
 
Och här har jag visst skaffat glasögon! Japp, efter många år utan glasögon fick även jag skaffa mig det. Året är 2013 och hela familjen har nu glasögon eller linser. Jag bara vaknade en dag och så fick jag huvudvärk efter en dag i skolan framför datorn.Vips och jag blev ett par glasögon rikare!
 
Luggen är bestående men har växt till sig något! År 2013 fyller jag 18 år och vi befinner oss på Haket i Helsingborg, jag och hela släkten! Vi hade tagit över hela alltet och jag minns det hela som en trevlig kväll :)
 
Dagen efter fyllde jag år på riktigt och då fick jag presenter hemma och hade det mysigt. Det var fint väder, såg jag på bilderna, så det var säkert en toppendag.. :)
 
 
Och nu är vi framme vid det sista! Året är 2014, mycket har hänt sedan 2007 och jag har en himla bra födelsedag!1 Jag vet att jag oroade mig inför studenten och inför att flytta hemifrån och allting som hade med det att göra. Jag ville inte att det skulle ta slut!
 
Men nu är det 2015 och det är mycket som har tagit slut, inte bara skolan utan jag har flyttat, tappat vissa vänner från gymnasiet och även andra människor i livet. Men så är det väl. Dessutom har jag ju tankat mig med nya människor nu, här i Göteborg har jag ju mina klasskamrater och min pluggrupp som jag hänger med. Vissa envisas med att hänga kvar (och det är väl tur det!) men vi är inte alla som klarar slitningarna.
 
Nu är Jennifer 20 år gammal och känner sig ganska så mykcet klokare än vad hon gjorde på första bilden från 2008, men samtidigt är jag exakt samma person. Det är ungefär så som jag tror många äldre känner sig. I passet står det 80 men i sinnet känns det som typ 15. Det är ju så. Hjärnan blir inte gammal, den blir bara rikare på erfarenheter och minnen....
 
Det blev ett litet filosofiskt avslut på ett ganska så lättsamt inlägg i övrigt. Grattis till mig ännu en gång! Dagen kommer att firas rejält och på riktigt med familjen först på lördag!
#1 - - Mamma:

Grattis världens bästa Jennifer! ❤️❤️❤️❤️❤️
Fortfarande min lilla bebis ändå👶👸
Fina bilder. 😍Jag älskar dig!! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Tack så mycket världens bästa mamma!! <3 Jag är alltid din bebis, oavsett ålder! <3 Älskar dig med!! Kraaaaaam!!
jennifeerge.blogg.se

Till top