J E N N I F E E R G E

Lite visdomsord...

Tankar Permalink0
 
... från Little Jinder får vi ta del av idag! Alla gör ju slut nån gång! Eller? Joo...
 
Hur som helst! Idag var det en kort dag i skolan, bara 9-12. Åkte inom affären innan jag åkte hem och väl hemma så har jag haft lite spa för mina blommor. Japp tro det eller ej JAG HAR VÅRDAT DEM ÖMT idag och jädrar. Om de nu bestämmer sig för o dö om typ några dagar så kastar jag ut dem genom fönstret (för isåfall ska de ju ändå ut i soptunnan liksom).
 
Jag tog ner mina blommor från amplarna och det bara flög massa döda blad från dem. Jag tänkte: det är kört, rest in peace min älsklingsblomma som levt sen i somras.. tog bort alla döda bladen och VET NI VAD! Där finns minnsann några pinnar som lever i den och några blad. Det e snålt men det finns!! Lät den få bada lite i diskhon under rinnande vatten och den bara sög upp det SCHLURP och nu är jorden mysigt fuktig istället för saharaökentorr och jag känner att jag kanske ändå ska satsa på en karriär som blomstermakare men det heter det inte utan trädgårdsmästare menar jag såklart!
 
Sen övriga blommor som jag köpt, två ganska nyligen, ja de mådde minsann bra de också. Den ena behövde inte ens vatten!!! Då har man minsann skött sig. Och jag köpte en ny blomma idag med så nu har jag alla krukor fyllda utom en... 
 
Känns bra!
 
Med denna historien och med visdomsorden om att alla gör slut nån gång så säger jag godnatt!
 
Pözz.
Till top