J E N N I F E E R G E

aldrig vila

Dagboksutdrag Permalink0
vänta
kan vi inte stanna
jag orkar inte
 
vänta
jag är så himla trött
 
vänta
jag orkar inte
jaga längre
springa längre
 
om det ska fortsätta
vet jag inte
om jag orkar
ta ett
enda
andetag
till
 
vänta
varför har du så
brått
iväg
 
snälla stanna
 
jag säger ju tlll dig
 
att jag är trött
att jag behöver vila
att jag behöver komma ikapp
 
själen behöver komma ikapp kroppen
och kroppen behöver lugna tempot
 
sluta springa
sluta må illa
sluta slå lock för öronen
sluta protestera
sluta klia
sluta göra ont
 
bara lägg av
 
jag är så trött förstår du
 
men du lyssnar ju aldrig
 
du bara fortsätter
köra på
köra över mig
som en jävla ångvält
varför låter du mig aldrig vila
varför tar du inte tid til eftertanke
sund eftertanke
snäll eftertanke
eller låt oss säga omsorg
 
varför tar du inte hand om mig jennifer
varför älskar du mig inte jennifer
 
istället tar du den enkla utvägen
låter destruktiviteten äta upp mig
självömkan och självhat
jag blir gärna en martyr
 
ps
jag är redan en
 
161002
Till top