J E N N I F E E R G E

att resa

Dagboksutdrag Permalink1
 
behöver avdramatisera det här med att åka tåg
det är inte världsomvälvande
självförverkligande
det är ett transportmedel
tar dig från punkt a till punkt b
du blir inte en ny människa
av att åka till en annan plats
det får du fixa själv
har åkt så mycket tåg i min dagar
och satt tilltron
till att resan ska förändra mig
har längtat så mycket i mina dagar
att det där borta
ska förändra mig
men längtan tar bort glädjen
som finns i nuet
denna ständiga förhoppning
om att yttre omständigheter
nya grejer
nya killar
nya platser
ska förändra mig
förändra allt
göra mig lycklig
men ansvaret är ju mitt
det är jag som ska
ta hand om mig själv
göra mig lycklig
och va rädd om livet
mitt liv
är
mer
än
en
transportsträcka
 
160927
#1 - - Mamma:

❤️❤️❤️blir tårögd❤️❤️❤️❤️

Till top