J E N N I F E E R G E

Påminnelse

Tankar Permalink1
 
En liten påminnelse till alla oss som behöver höra det: jag är fin. Du är fin. Vi är fina. Alla är fina. Men jag känner inte alltid så. Därför behöver jag en, eller rättare sagt flera påminnelser. Massa massa massa för jag är fin men det glömmer man bort i "jag är ful"-tanken.
 
Och när någon annan säger till mig "okej då tänker du 'jag är ful'" så låter det så hemskt. Vem vill ens tänka som om sig själv? Det låter så illa. Att vara ful. Vem är ens ful? Det finns ju liksom inte.
 
 
Så några lappar på alla speglar i hemmet är väl en bra början.
 
Ful är ett så fult ord och så hemsk tanke att ha om sig själv. Jag vill inte tänka så. Dessutom är det ju inte ens sant. Jag är inte ful någonstans så varför ska jag då gå omkring och leva med denna tanken dagligen när det är helt orimligt och inkorrekt??
 
 
Jag är fin. Fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin fin ifn fin fnifnfinfinff.f...................
 
En dag. Så sitter det som en självklarhet i mitt huvud.
 
Du är inte ensam. Vi har varandra. Alla is fighting a struggle på något sätt. Jag är inte ensam i kampen ♥
#1 - - Mamma:

Du är fin! ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Till top