J E N N I F E E R G E

En hemmadag

Blommor och växter, Dagar i bilder Permalink0
Glad fredag på er höll jag på att skriva, men det är ju bara torsdag idag! Men eftersom det är röd dag idag och klämdag imorgon tycker jag minsann man blir lite vilse i dagarna.. gårdagen borde ju varit fredagen isåfall om man ska vara korrekt och idag lördag... men ibland så stämmer ju känslan inte riktigt överens med verkligehten och det gäller inte bara när vi är vilse i dagarna..
 
Nåväl!
 
Idag har jag haft en hemmadag hos pensionat mamma & pappa. Det är minsann mysigt när man väl kommer in i de! Lite vanesak att liksom komma tillbaka igen men sen är man snabbt där, man är barn, man är gäst, man är... en del i familjen!
 
Igår träffade jag Emmy och Celine hos Celine! Sååå mysigt och kul! På vägen ut i ingenstans köpte jag och Emmy med oss lite smått och gott som vi kunde äta sen på kvällen. Vi snackade en massa minnen, en massa nutid, en massa framtid och så åt vi hemmagjord kinamat som var sååå sjukt gott!
 
Vid tio-tiden åkte Emmy hem igen men jag stannade på sleepover! Myyyyyyyys ♥ jag och Celine sov ju över i förra veckan med och det är ju så härligt alltås! Så kul när man bor närmare sina barndomsvänner ♥
 
Här har vi dagens och gårdagens outfit! Min långklänning från gina. Den är så löjligt skön, typ som en mjukisklänning. Samtidigt som den är fin (om jag får säga det själv!). Nog är den figurnära hallå en figur som min måste vi ju visa upp! Spelar väl ingen roll vilken storlek eller om magen putar lite i vissa vinklar. Det är ju en fin figur det också! (precis som alla andras figurer).
 
Jag tänkte ju stanna på pensionat mamma & pappa ab i några dagar men gud vad svårt det var att packa outfits! Man vet ju inte om man ska ha långa eller korta byxor med sig... kjol?? strumpbyxor?? koftor?? Jag menar med tanke på vädret alltså, det är ju jobbigt nog att packa i vanliga fall (jag vill ju ha med hela gaderoben så man kan välja lite hehe).
 
Men shorts fick jag faktiskt inte med mig några för jag trodde det skulle bli kallt så mamma var så snäll och lånade ut två par till mig! Det är bra när man kan låna kläder av varandra, hehe.. vi får väl se om det blir så varmt att jag får användning för dem men det är alltid bra att ha mina vänner, alltid bra att ha!
 
Inte nog med att alla våra buskar på framsidan är borta (eftersom vi satt upp mur där) (fast det blev superfint med muren!) så har mamma och pappa även valt att ta bort dom stora björkarna i trädgården!!
 
Nu återstår bara två små ledsna stubbar. Fast de är rätt gulliga. Förut var det alltså gigantiska björkar här! Dock skönt på ett sätt för nu kommer det ju mer sol och så är det inte lika mycet löv och skt på marken runtomkring. Inget ont som inte har något gott med sig.
 
Vi inväntar Oliver som är påväg hem från kk och sen blir det nog middag här hemma! Hela familjen samlad
 
Nä, nu ska jag ta av handduken som är på huvudet och kamma ut håret. Jag och mamma var ute och gick innnan och vi blev supervarma! Älskar vädret och solen (låt mig bli bruuuun!)♥

Till top