J E N N I F E E R G E

Valborg!

Underbara dagar Permalink0
 Valborgshelgen spenderades i Göteborg tillsammans med Celine, Danne och så lille Zacke!! Jag kom upp redan på lördagen. Då tog jag och Celine det mest lugnt och så spelade vi cod!! Det var ju roligare än vad jag trodde, men också lite svårare än förväntat.. vi gick även en rätt lång runda med zackeman, lagade lasagne till middag och sen framåt kvällen kollade vi igenom celines sminksamling!! Mys!
 
På söndagen, alltså på valborg, så åkte vi in till stan för lite shopping! Det blev en lunch på vapiano och som jag saknat lille vappe!! Det finns ju på emporia i malmö med men jag är ju aldrig där. Provade pizza för första gången och mums vad gott det var! Jag tog en pizza med gorgonzolaost på, Celine tog en med proscuittio (som vi inte kan uttala)
 
 Vi besökte den nya kicksbutiken i nordstan!! Jag fick berättat för mig att det var en flagship store som alltså är skitstor och har massamassa märken! Jag fick se anastasia beverly hills märket IRL för första gången! Och blev ännu mer kär i deras cream contour palett... den kostar dock 545 kronor så den får ligga på väntelistan lite till.. så länge får jag köpa ny palett från makeup revolution som endast kostar 99 kr.. men som är lite varm i tonen tycker jag!
 
Nåväl!
 
Dagen i ära hade dom 20% rabatt och jag investerade faktiskt i en foundation från urban decay! Denna heter all nighter och är full coverage och ska vara hela natten alltså! Dagen innan när jag och Celine inventerade hennes smink fick jag prova henens ud foundation som alltså är samma sort, bara det i färgen 7.0... så den var ju lite för mörk för blekfis jenkost men redan där märkte man ju hur  täckande den var!
 
Och den sitter hela dagen!! Jag är impad mina vänner. Ibland kan det löna sig att investera och köpa en lite dyrare foundation. Sån anävnder man ju ändå dagligen (iaf jag) så då är det väl bra att köpa något som verkligen är bra!
 
Celine köpte ett contour kit från cover fx! Både jag och Celien fick hjälp av kickspersonalen för att hitta rätt färg. Hett tips! Jag har alltid varit för feg för att göra det innan men nu efter att faktiskt ha gjort det så var det ju hur lätt bra helst!
 
 Jag letade även efter ett par nya gympadojor, men jag hittade inga direkt. Dessutom blir man ju snål. Vi luktade även på doftpinnar från rituals och tog en runda inne på zara home. Sååå fina saker dom har där! Önskar jag var rik.. typ..
 
När vi kom hem var vi helt döda så vi satte oss och spelade lite mer zombiespel och provade även på att spela fifa! (jag gjorde mål!!)
 
 Senare på kvällen blev det grillat till middag! Danne var grillmaster och Celine gjorde potatisgratäng. Vad gjorde jag?? Hmm. Blandade salladsdipp. Inte så duktig gäst inte!!
 
Men det var i alla fall supergott! Efteråt tog vi en runda med Zacke innan det blev mer zombiespel, mer 13 skäl varför och slutligen läggdags.
 
På söndagen åkte jag hem vid 12.45 och var i hässleholm vid 17.20! Lååång resa, men sååå rolig helg! ♥.
 
Det blev en sleepover och efter en helg med lite för få timmars sömn och då gårdagen med också för få timmars sömn är jag gaaanska död nu. Tog en huvudvärkstablett innan i skolan idag för kändes som huvudet skulle ramla av! Vi hade rollspel idag 9-16 och min grupps sågs redan vid 8.15.. så det var en intensiv, men rolig skoldag. (wow jennifer tycker något är roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
 
Idag blir det sängen tidigt. Men det kan vara värt att va lite trött för att få träffa vänner
 
Puss på er! Hoppas ni haft en bra valborg.

Till top