J E N N I F E E R G E

Fars dag och Zazze

Underbara dagar, Zazze Permalink0
Idag gratulerar vi alla pappor!!! I år var en dåligt planerad fars dag tyvärr från vår sida men jag tycker det blev rätt bra ändå till slut (hoppas kära far också tycker det.. :( )
 
En trögstartad förmiddag bestående av bus med Zazze, salong med mamma, läsning med kaffe och lite häng med mormor och Jerker resulterade i att vi bestämde oss för att åka till Hässle, närmare bestämt, hem till mig! Wihoo jag älskar ju att ha gäster hemma även om det kanske inte händer så ofta tyvärr (eller så är det just därför jag älskar det hehe)...
 
Så vi bestämde oss för att beställa middag på tasty garden och köpa efterrätt på city gross! Pappa bestämde prinsessbakesle och mmm vad goda de var. Asså riktigt goda! Ibland är prinsesstårta så torr och tråkig men denna var.. mmmhmmh...! Till glutenintoleranta mamma och laktosintoleranta olle bidde det en kladdis. Som vi andra smakade också såklart, hehe.
 
Under middagen stod Zazze vid våra stolar, iklädd den mest ynkliga sötaste finaste min man kan tänka sig.. allt för att få sig en liten smakbit.. vår lille tiggare!
 
Jag tror faktiskt vi alla uppskattade lite miljöombyte och att lämna huset en stund! Det var som sagt kul med besök.. älskade familj!
 
Det blir ju allt kallare ute, men det hindrar inte Zazze från att gå ut och leka! Igår lyckades han roffa åt sig en liten plastbit som han sprang med i hela trädgården. Jag jagade honom och om det är något han älskar är det att bli jagad hahaha!! Han vet han är snabbare än mig och han kommer liksom rätt nära och man ser riktigt hur ha tänker "du kan inte ta mig!!". Busen! Det är bra motion för mig ju att jaga lille snabbe zazzi.
 
 
Asså han är en riktig löpare, typ en kanin eller nåt jag veti nte hur man ska beskriva hans stil men satan i gatan vad han kutar!! Vi brukar ha springtälng med honom och ni kan ju gissa vem som vinner typ alla gånger (zazze såklart). Det är bara när han är riktigt trött som någon människa vinner!
 
 Efter att man varit ute måste man in och boffsa lite och torka skägget på diverse mattor. Han är sån personlighet och jag älskar honom så! Vill verkligen ha en egen liten hund men än så länge nöjer jag mig med zazzisson den lille sötnosen!
 
Nähe, nu tror jag att jag ska släcka lampan. Imorgon ska jag ha handledning i Lund kl 13 så det blir sovmorgon! Puss o kram på er.
Till top