J E N N I F E E R G E

Bajsbrunt och murrimurr

Inredning Permalink2
Det låter ju sådär med bajsbrunt alltså, men jag älskar det! Och sakta men säkert byter jag ut min sommarinredning mot mer höstiga detaljer.. som här ovan! En guldig skål med lite bajsbrunt pottpurri, murrimurrr och så en annan nyans av guld på tablette och porslinet!
 
Krukväxten bredvid är dessutm lite mörkgrön/röd/brun så den passar riktigt bra. Det syns inte så jättebra på bilden men även den är lite murrimurr alltså.
 
Och i köksfönstret har min kandellaber i koppar flyttat in! Jag älskar de stora klumpiga bruna murrimurr fönsterbrädorna som man kan utnyttja för ja blommor, kandellabrar, lampor, brödrostar, radion.. allt möjligt får plats i dem och dessutom tycker jag som jag sagt nu 29301910 ggr att det är så fint med den bruna färgen! Tyvärr blir det dock nästan lite fööör brunt med bruna krukor på fönsterbrädan..
 
Mormor känner ju mig för väl och vet att jag älskar guld och murrimurr. När det var kalas för Ellen fick även jag en present.... för jag har ju haft namnsdag! Den 6e oktober har Jennifer namnsdag! Det brukar man ju inte fira så jg blev väldigt glad för omtanken med den här presenten och för er som sagt grattis till mig.
 
Och som present fick jag alltså en måttsats i guld... så löjligt fin! Både användbar som ja måttsats och som inredningsdetalj i köket skulle jag vilja säga.
 
Idag är det en efterlängtad tvättdag (min tvättkorg har varit överfull jättelänge nu känns det som!) och då passade jag även på att byta påslakan och örngott.. från söta små hjärtan tll murrimurr med nadja wedins underbara mönster! Man blir nästan lite lyckligare av att se påslakanet och lägga sig i sängen... förvisso blir jag alltid lycklig av att gå och lägga mig men lisom man blir LITE MER lycklig med ett sånt här fint täcke!
 
Tyvärr har jag ju bara ett set av det.. så nu när jag har dubbelsäng och två täcken känns det dötråkigt att behöva ta något annat bredvid detta fina.. och hemtex har tyvärr slutat sälja det här.. wää! Men om någon av er har ett nadja wedin påslakan i brunt över tar jag det gärna..!!!
 
Klockan skulle ringa 7.25 men jag vaknade en hel timme innan alarmet!ts ♥
 
Radion är på här i köket och i ugnen har jag kroketter på tillagning! Det blir pulled pork till lunch och den luktar sååå gott! Ska bli spännande att smaka, om den blir bra så får ni receptet!
 
Det är datorövning i skolan mellan 15-17 så jag ska inte ta tåget förrän 14.23.. lite segt med en sådan tid men jag försöker göra det bästa av saken! Vilket idag innebär:
- tvätta!
- städa!
- planerade för mig och gjorde pulled pork över naten som är klar nu till lunch!
- plugga!
- ta med "mini"-middag till skolan!
- äta på tåget!
- träna på vägen hem!
- komma hem!
- DÄCKA!!
 
Ser ni eller? Det blir ju en riktigt bra dag ändå av allt det här! Var hos min psykolog igår och hon tycker jag har kommit långt.. och det tycker jag med.. ♥
 
Nu ringer klockan för krokettisarna! Vet ni förresten, jag har gjort hemmagjord coleslaw till också! Mmmmmm.. jag dreglar vid tanken på dagens lunch!
 
Puss på er, hoppas ni får en bra unsdag som man säger här i hässlehulm!
 
 

#1 - - Mamma:

Åh flytta hem och laga mat till oss tack!!! 😋😋😍😍😃😃

#2 - - Mamma igen...:

Glömde ju...bajsbrunt är bästa färgen 👻👍🏼😄

Till top