J E N N I F E E R G E

Helg i sommarens tecken!

Underbara dagar Permalink0
Godkväll bloggisar! Vad tycker ni om helgens sommaroutfits? Tänk att det varit så varmt att man har kunnat ha korta shorts på sig! Kepsen jag har på huvudet är ny och jag är såå nöjd med den! Den är fesrosa kan man säga och känns verkligen somrig. Och när man har den på sig ser man per automatik sportig ut (vilket är en look jag gillar haha!!)
 
Passade även på att använda min kära "aloha beaches" crop top nu när jag kunde!
 
Det blev en hel del promenader med Zazze och en hel del gos med honom också.. det är liksom obligatoriskt om man ska vara hemma! Jag och Tilda kollade på en ny serie, "On my block" som finns på netflix. Den är helt okej men kanske inte jättebra. Jag hade nog inte kollat på den själv men att kolla på den med någon som Tilda ger mycket mer! Den handlar om ett par ungdomar som ska börja highschool som bor i typ en "gangster-förort" i USA.. ni får kanske kolla trailern om ni är intresserade!
 
 
På lördagskvällen blev det grillat till middag! Det blir alltid såå gott när pappa grillar. Och det senaste är att grilla vitkål: så himla himla gottigt! Det blir liksom knaprigt, precis som vitkål är annars, men ändå mjukt och varmt och krispigt. Mums!
 
Redan på lördag förmiddag kände jag att det kliade i mina fingrar (ovanligt..) och så kände jag även ett litet sug efter att baka.. och att baka något pilligt (eftersom det alltså kliade i fingrarna). Så efter lördag lunch gick jag och Tilda till storköpet och handlade lite ingredienser, sen tog jag på mig förklädde och satte igång!
 
Jag gjorde hemmagjorda biskvier! Det har jag aldrig gjort förut. Det var enklare än vad man tror! Det bestod dock av en hel del olika moment så det tog sin lilla tid och det var pilligt: precis som jag ville.
 
Som om det inte var nog så gjorde jag en paj också, en björnbärspaj med knäckig smultopp! Vågar inte skriva hur länge björnbären legat i frysen.. det förblir en hemlighet.. hehe. Men både pajen och biskvierna blev jättegoda tycker jag! Blev mycket nöjd :) Och mami och papi tyckte också det! (övriga i familjen var mindre imponerade..)
 
 
Idag har vi varit på bingo!! Det var riktigt trevligt: och soligt hela rundan mest! Dock både kallt och varmt så i perioder fick man klä av sig för att sen ta på sig.. men man ska väl inte klaga.
 
Jag tog med Zazze och mamma, annars var vi Lena, Henrik, Elise, Ellen och så mormor! Rundan var kanske 3-4 km lång, men med en hund som ska snufsa på allting tog det drygt en timme att ta sig runt! Vi hade en hel del brickor som vi spelade på och en i sällskapet fick bingo: ingen mindre än Ellen!! Wieee! Så roligt. Vinsten var ett presentkort på 90 kr.
 
 
Efter bingo-rundan gick vi hem och åt lunch. Därefter kom mormor och Jerker och hämtade upp mig och körde hem mig till Hässleholm! Väl där lade vi (mest Jerker) trallgolv på min balkong. Så himla fint blev det! Älskar färgen och mönstret.. och framför allt: känslan när man går på det. Tidigare var det ju bara grå kall tråkig betong.. där är en rad som behöver sågas av lite och fixas till innan golvet är helt klart, men redan nu kan man ju börja inreda och tänka ut hur man ska ha det. Åh! Äntligen ska jag få börja använda min balkong.
 
Tänk ändå, hela förra sommaren gick och jag satt knappt ute på den.. men det hade jag inte heller så jättestor lust med.. (trots att jag ändå kommit rätt långt i återhämtningsprocessen då). Men som sagt: sakta men säkert.
 
Efter en shoppingtur på maxi gick vi ner till tasty garden och åt! Där är ju bara sååå gott. Och det är extra gott när man sitter där nere och äter. Då får man ju hela upplevelsen och atmosfären på köpet liksom. Jag tog nudlar med jätteräkor, det är löjligt gott. Mormor till kyckling och grönsaker medan Jerker tog biff i grön curry! Allting fick godkänt.
 
Därefter traskade vi hemåt igen. Mormor och Jerker hoppade in i bilen medan jag hoppade in i lägenheten igen.
 
 
Jag tog ett ryck och dammsög lägenheten. Det behövdes verkligen!! Vardagsrummet var fullt i både chipssmulor, brödsmulor, popcorn och massa hårstrån. Blä. Nu är här rent och fint. Och så vågar man gå barfota igen!
 
Efter mitt städryck kände jag att jag fortfarande hade energi och inte riktigt än ville hopppa in i duschen och sen göra mig redo för sängen. Så jag tog en liten kvällspromenix på ca 40 min! Och de mindre smicrkande (?) bilderna fortsätter!
 
Solen sken och jag hade på mig min keps. Så himla härligt. Nu börjar det verkligen bli säsong för promenader och kvällspromenader: och vem vet, kanske att jenfår allt oftare kommer att ha lust för kvällspromenader istället för att gå och lägga sig redan kl 20?!?! Tror ni förstår min poäng.
 
Nog för att friskhetstecknenea är många så har jag ändå varit lite ledsen nu under kvällen. Jag oroar mig mycket inför framtiden. Jag vill inte bli ensam! Eller vara oälskad eller oönskad. Detta är verkligen det område som oroar mig mest: framtiden och att vilja leva med någon (och att någon ska vilja leva med mig).
 
Nu har jag precis druckit en kopp te så jag kommer väl vakna mitt i natten och vara kissig.. men det är smällar man får ta, te är ju sååå gottigt!!
 
Sängen kallar och jag längtar efter den. Kram på er! Måndag imorgon, ny vecka, nya tag. Känns bra!
 
Till top