J E N N I F E E R G E

En söndag i stillhetens tecken

Dagar i bilder Permalink1
Ja idag har det varit en stillsam söndag! Men jag har fått en hel del gjort ändå och man måste inte alltid röra på sig jämt. Jag har varit på gymmet 5 gånger denna veckan så jag tycker nog jag gjort mig förtjänt av en vilodag!
 
Jag har verkligen utvecklat något slags beroende till min målarbok, det är såååå kul att sitta och måla.. så fridfullt typ och det är ju verkligen mindfullness (nej det är inte bara något som folk slänger med, det är så!. Jag gillar det verkligen, särskilt med mina nya pennor: jag har massor av färger att välja mellan!
 
Föga förvånande är ju då grön den mest använda färgen än så länge.. sedan gillar jag gult och rosa med.. men jag övar mig på att använda andra färger, precis osm här ovan då jag har mer rött och orange!
 
Bland annat så har jag tvättat mina sminkborstar! Asså deeeet behövdes verkligen. Ögonskugge- och puderborstarna var inte så farliga, men foundationborsten... och ögonbrynsborsten.. för att inte tala om beauty blendern!!!! Så nu är de fina och rena och jag tror mitt ansikte blir extra glatt när jag kladdar på sminket med rengjorde penslar imorgonbitti..
 
Och så strök jag även ett mastodont tvättberg förut. Skönt att ha det gjort! Jag gillar att stryka för då kan man göra annat samtidigt, typ titta på rederiet.. hehe.
 
Men vid två-tiden mötte jag upp Sofie på centralen här i Hässle och så gick vi och tog en söndagsfika! Så gosigt! Tyvärr hade det varit lite klabb med tågen så Sofie fick åka buss.. tror det var ganska skönt att landa på eh innan det var dags att köra hem.
 
Vi gick en liten omväg innan Sofie packade in sig i bilen och körde upp mot Halmstad!
 
Och såhär såg jag alltså ut idag! Ville var lite söndagsfin trots allt.. ♥
 
Min helg har varit väldigt bra i övrigt tycker jag. I fredags jobbade jag, tränade kondition och mage på gymmet och sen däckade jag ganska tidigt.. i lördags tog jag sovmorgon, tränade rygg och däckade ockås ganska tidigt. Såna här helger behövs ibland!
 
Nu ska jag snart däcka återigen, ska nog måla lite till först eller spela lite sims. Imorgon är det äntligen måndag igen, skönt att återgå till vanlig vecka och rutinerna!
 
Kram på er hoppas ni haft en bra helg också ♥
#1 - - Sofie:

Verkligen mysigt att hinna ses en stund idag!

Till top