J E N N I F E E R G E

Förmiddagsgym och eftermiddagsplugg

Dagar i bilder, Träning Permalink2
Godkväll bloggisar! Det känns som jag har gäspat typ hela dagen. Det blev en tidig morgon för att hinna gymma innan psykologen kl 13. Jag körde ett svettigt rumpe-pass och gud vad det sved i lille rumpestumpen! Såhär såg jag ut efteråt och såhär såg passet ut för den som vill veta:
 
Uppvärmning:
2 x 10 kickbacks med böjt ben ("pumpa" ut den sista repetitionen)
2 x 10 kickbacks med raktben ("pumpa" ut den sista repetitionen)
2 x 10 djupa air-squats
 
Detta är alltså för att värma upp och få igång lille rumpisen! Sen brukar jag stretcha ut och skaka av lite. Innan själva punkt-uppvärmningen så värmer jag alltid upp med 15 minuter crosstraining. När jag ska träna rumpa tänker jag att jag tar i med benen extra mycket, när jag ska träna armar/axlar/rygg tar jag i med överkroppen extra mycket.. ni förstår! Därefter går jag vidare till själva passet. Jag skriver inte ut vikterna för jag tänker att den som vill prova själv får känna efter hur mycket den orkar. Jag brukar variera vikten så att kanske första setet är lätt, mellersta tyngre och sista tyngst. Man får göra det som känns bäst och roligast! (ja det är viktigt att ha kul när man tränar också!!!)
 
Mördar-rumpe-pass
4 x 10 squatsisar med stång såklart!
4 x 10 sumo-stela marklyftisar med stång TA i på sidan av rumpen (vi vill den ska bli bredare och rundare eller hur???)
3 x 10 utfall (per ben såklart!)
4 x 10 glutes press i maskin (denna är gosig, kom ihåg att spänna i slutet när ni sträcker ut rumpen)
4 x 10 breda squats i smithmaskin (jag körde de två sista seten dropsets och pumpade ut så gott jag kunde i sjävla droppet)
4 x 10 hip raises i smithmaskinen (sitt brett och lyft med RUMPEN! Här körde jag 3 dropset, det gjorde såååå ont i rumpestumpen)
4 x 10 abductor maskin (drop-settade alla seten och phuuu det känns men vi vill rumpis ska bli fin eller hur så blunda och håll ut!)
4 x 10 hip thrustes (jag hade en vikt på benen och körde dropsets på alla.... åhhhh)
 
Kunde knappt gå sen! Jag vet inte om detta är något vidare bra pass eller om det är kasst men jag gillar det. Jag försöker byta ut övningar och variera mig för att rumpestumpen inte ska bli alltför van. Det känns i rumpestump och jag har faktiskt börjat träna rumpa 2 dagar i veckan: en dag som är helt dedikerad till rumpestumpen och en dag då jag kör armar i fokus men lägger in 3-4 rumpeövningar.
 
Idag hade jag korta tights på mig och stod så fint vid speglar både fram och på sidan och jag tyckte verkligen man kunde se lite fina benmuskler! Jag är nästan lite stolt över mig själv som kämpar på så med min träning.  Heja heja! Det är verkligen jätteroligt.
 
Men: när jag gymmar på förmiddagen så blir jag verkligen helt död och trött för resten av dagen! Därför föredrar jag faktiskt att träna det sista jag gör, alltså på kvällen, för då blir jag först pigg sen däckar jag.
 
Aja, kl 13 var jag alltås hos psykologen och det var så bra. Jag känner mig stärkt och beredd att fortsätta ta kontrollen makten över mitt liv!♥.
 
Vid 15 kom Simóne till Hässleholm och vi gick inom EH innan vi tog en pluggdejt hos mig! Det var mysigt samtidigt som jag känner jag stillat min oro för den här tentan lite! Det är alltid skönt att komma igång. Tentan ska va inne nästa tisdag så vi har hela veckan på oss att skriva klart.
 
Just nu tittar jag på serie och tänkte måla målarbok. Så gosigt tycker jag!! Imorgon blir det jobb sen ett axelpass på det.
 
Puss på er! Hoppas någon uppskattar mitt mördar-rumpepass... ♥ (om inte annat så uppsakttar min rumpis det, lol!)
#1 - - Mamna:

Fattar halv sju av ditt rumpepass 🤪men fy fasiken för att vara din stackars rumpis 👻svettigt och jobbigt värre 😁😁😜😜

#2 - - Emmy:

Älskar att du skriver ut övningarna!! :D :D Men vad är hip-raises och dropset?? Me no understand gymspråk HEHE

Till top