J E N N I F E E R G E

Gott nytt 2018!

Underbara dagar Permalink0
Ja, då är vi alltså inne i 2018. Och redan har det gått tre dagar på det nya året! Trots att jag är ledig så tycker jag tiden går fort. Men det gör den ju alltid i princip...
 
Jag har haft fullt upp med examensarbetet och att umgås med Ludvig nu när han äntligen är hemma igen. Vad gäller examensarbetet så örär det ÄNTLIGEN färdigt och inskickat! Det blir seminarium nästa tors eller fre, sen är den här kursen mer eller mindre över. Tacka gudarna för det. Det har varit skönt med all ledig tid, att få planera själv och skriva själv, men det har också varit stressigt och stundtals jobbigt.. tack til alla som stått ut med mitt eviga tjat om uppsatsen!
 
Nåväl. Här ovan ser ni nyårsförrätten! Jag  åkte hem till mamipapi där även Johan, Cathrin och Alexander var! Det bjöds på fetaost i ugn med vitlkösbröd till till förrätt.. mmm.. huvudrätten var smördegsinbakade kycklingbröst med potatis i ugn till.. sååååå gott!!! Till efterrätt hade mamma gjort cheesecake. Och under hela detta ståhejet tog jag alltså bara en endaste bild: den ovan. Vad har hänt med mina fotovanor??? Det brukar dock gå i perioder så nu är det väl en liten dipp med fotandet...
 
Vid kvart över elva körde vi i raketfart mot Hässleholm för att hinna se när de smällde fyrverkerier på torget. Kl 00.00 småsprang vi igenom stationens gångbro, pussades gott nytt år, och skyndade ner för att se raketerna. Haha! Vi är inte så bra på att vara i tid...
 
På nyårsdagen träffade jag Sofie en snabbis som var på genomresa genom Hässleholm. Vi tog en fika på espresso house och för ovanlighetens skull tog vi inte det vi brukar!! Båda tog scones och så tog jag en chokladboll och Sofie en muffins. Det var riktigt mumsigt!
 
Och så mysigt att ses och prata igen, kändes som det var allt för längesne.. (sen borde jag nog bli bättre på att prata i telefon och ringa liksom men det är en annan femma hehe.. det blir ju lätt så att man skriver istället för ringer).
 
Under ledigheten har jag även träffat Emmy och Celine och vi tog en tur på väla! När där var typ halva sveriges befolkning på plats.. urkkk... men det var roligt att vara reunited igen och vi åt potatis, snacka skit och shoppade. Me likey!
 
Och så har jag under ledigheten även varti hemma en hel del och träffat Zazze o familjen..

 
Och idag var jag hos psykologen kl 9! Sen strax innan 14 gick jag och tränaderk!
 
Jag håller mig ju mest till tjejgymmet annars men nu när ludvig var med så fick det ju bli vanliga och det kändes så skönt, då vet man att det inte är "farligt" liksom.. kanske att jag vågar mig ut där själv med.. hehe..
 
Till middag lagade vi kimmi kai kikken!! Så gott och så längesen jag åt det.
 
Imorgon ska jag jobba halvdag 8-12! Wieee. Så roligt! Och så vill vi sååå gärna se på bio, på solsidan, men vi lyckas ju aldrig få till en dag eller tid eller plats.. snark.. men kanske imorgon eller i helgen! Hoppas.
 
Nä ni, nu ska jag kolla lite på bron. Jg har börjat titta på det och nu är jag på säsong 1 avsinitt 5. Såå bra! Rekommenderas.
 
Puss på er! Ta hand om varandra 
 

Till top