J E N N I F E E R G E

Gigantisk H&M-haul!!

Shopping Permalink2
Som typ alla vet så älskar jag H&M. Asså älskar, älskar, älskar. Jag tycker bara deras kläder blir bättre och bättre, finare och finare. Att de sedan har gjort lite tveksamma grejer, typ den här barntröjan och lite annat är en annan femma och något jag tycker är helt fel såklart.. men jag kan inte sluta handla där ändå. Kalla mig för dålig människa om ni vill....
 
Men på sistone har det blivit en jäääkla massa H&M-fynd. Häromdagen fick jag hem ett efterlängtat paket med typ 12 plagg i.. och guess what?? ALLA PASSADE!!
 
Det firar vi alltså med en H&M-haul på mina senaste fynd! Jag tänker skriva ut storleken som jag har i plagget så att den som vill köpa det kan jämföra lite med mig och se vilken storlek man ska ta. Jag tycker det är så bra när de gör så på hemsidor där man beställer! Jag är typ 162 cm lång(kort) om ni vill ha något att jämföra med. Som sagt, såååå glad över att allting passade!!
 
Först ut är ett par nya jeans! Jag har verkligen fått dille på att köpa byxor men jag tror det är någon slags kompensation för den tiden då jag typ bara hade 2 par jeans... lol!
 
Och jag har dille på blommor med.. jag trodde dock att blommorna på dessa byxor skulle vara broderade men de är tryckta!! Jag blev dock positivt överraskad när jag provade dom och tycker de är supersnygga! De är stretchiga och högmidjade, jag köpte storlek 38.
 
Linnet som jag har på mig till är också nytt! Det är ett litet linne från divided i storlek M, jag hade nog kunnat ta S eftersom jag inte är särskilt storbystad men M sitter löst på ett skönt sätt!
 
Tycker linnen i den här modellen är så fina! Det är ganska kort och därför passar det perfekt till ett par höga byxor.
 
Jag köpte ett till vitt linne fast i en annan modell! Detta är i storlek S och är från hms basic kollektion. Det är typ ett brottarlinne skulle man väl kalla det? Jag har länge varit kräk-trött (så trött att man vill kräkas på det) på brottarlinnen och därför bara köpt "spaghettilinnen", alltså linnen med smala band. Men det känns så naket ibland och jag tänkte att nä nu ska jag minsann prova såna här linnen med lite bredare band igen.. har tidigare tyckt jag ser så tjock ut i såna (??????) men det är ju helt bullshittigt!
 
Här matchar jag med rosa shorts (strl 38) från H&M som jag köpte på emporia med Tilda! De har också varti med i en haul om ni minns, men då hade jag ju inte dom på mig. Det ger alltid ett annat intryck när de är på!
 
Och varför bara köpa ett linne när man kan köpa flera??!??! Här är ett i blått som jag matchade med en kjol som också är från H&M! Den köpte jag i storlek S men hade nog kunnat h M för denna är lite på gränsen.. men men!
 
Älskar denna kjolen och att ha den högt i midjan med tröjan instoppad..det ser så elegant ut! Det funkar både med tröjor som är lite tightare (som detta linnet) och med tröjor som är lite lösare. Då kan man liksom "dra ut" tröjan lite så den ser lite pösig ut. Båda två funkar liksom! Och ser ni så snyggt sydd den är? Den går liksom omlott på ett sätt. Baksidan har vertikala ränder.
 
Det slank visst ner 2 stycken linnen till i samma modell: ett rosa och ett grönt. Nu har jag linnen för flera dagar! Men de går ju att matcha till så mycket! Här ser ni att jag matchat rosa med blåa jeans och grönt med vita. Men även dessa passar ju med kjol, eller med svarta jeans eller korta shorts.. och sen när det blir kyligt igen så är de perfekta att ha under nån fin gosig kofta...
 
Så himla praktiskt med många basic-kläder har jag insett nu på äldre dagar! Jag har många "fina" plagg men de är ibland svåra att använda för de passar kanske bara med en viss typ av byxor eller så.. dessa bas-linnen kan man ju matcha hur som helst och både klä upp och ner med hjälp av byxor/kjol, kofta, smycken, håruppssättning och val av skor!
 
Jag köpte två tshirts av H&Ms märke logg också! Tycker logg har så bra basplagg för de är alltid "normala" i passformen och helt okej material i tyget. Dessa är i storlek S.
 
Jag tycker det är fint att matcha blått och blått, så länge de olika nyanserna inte skär sig! Jeanskjolen kommer också från H&M men den köpte jag nog 2011 eller något så den blir nog svår att hitta nu. men det finns många jeanskjolar ute i affärerna, det är mode nu!
 
Och jag tycker verkligen om att ha kjolarna lite högre upp eller vad man ska säga så att de smickrar ens former! Eller ja, mina former smickrar de genom att sitta så. Om jag har kjolen för långt ner blir det typ en "muffin-top" som man säger på engelska, eller en "förstärkning av kärlekshandtagen" om man vill översätta det.. Men två tshirts alltså som också går att matcha i all oändlighet!
 
Jag och blommor aöötså... har jag sagt jag älskar blommor? Inte? Då säger jag det nu då: jag älskar blommor!
 
Och när jag hittade denna toppen på hm blev jag genast nyfiken! Den är kort i magen men med långa, vida ärmar och så broderade blommor på dom längst ut..
 
Provade och tyckte den var såååå fin! Verkligen! Och passar fint till ett par blåa jeans eller svarta tänker jag.. älskar de vida ärmarna! Men man får nog var försiktigt vid matbordet så man inte råkar doppa dom i nåt.. hehe! Köpte storlek S i denna.. så fin som sagt! Och passar bäst med uppsatt hår tycker jag eftersom den går så högt i halsen. Det blir som om det är för mycket grejer ivägen om håret också är nere tycker jag när man har så höghalsade tröjor.. kanske bara är en smaksak?..
 
Jag klickade även hem en vit långärmad body som ni ser här till vänster i strl M! Så himla fin. Jag älskar bodysar och de är så snygga att ha till höga tighta jeans.. mums!
 
Och så klickade jag hem en beige löst sittande kortärmad sweatshirt! Använder sällan såna tröjor men tyckte dne såg så skön ut och lite cool. Den tog jag i storlek XS för att den inte skulle vara för stor.. jag gillar inte när tröjor är föööör oversizeade på mig, det passar liksom inte! Men det är ju en smaksak.
 
Båda dessa toppar tyckte jag passade så bra till svarta jeans! Men sannignen är att svarta jeans är ty pdet jag är minst sugen på just nu.. eftersom det är så varmt och somrigt ute! Men precis som alla andra år så kommer ju hösten komma igen och då kommer också suget efter svarta jeans.. hehe!
 
Denna outfitten har jag visat innan, men då var det bara en ful halvsuddig mobilbild så jag tyckte absolut den kunde få va med här på haulen!
 
Dessa byxorna har ni sett, en alltså... jag ÄLSKAR DOM! Så himla mycket. De är så sköna och välsydda (har storlek 38). Älskar broderierna och som ni ser är de typ "avklippta" i benen, alltås lite kortare än vanligt och dessutom går de ut och är mer raka i benen än stupröriga. Asså! Hur snyggt?!?!?
 
Och toppen till tycker jag passar så himla bra till! Den är fes rosa, storlek M och med lite spets allra längst upp. Den är smickrande och rätt tjock i tyget, vilekt också är bra så att den inte blir ful efter några tvättar liksom.. Men byxorna är nog mitt favvoköp detta året alltså!!!
 
Och på HM finns det ju så mycket mer än bara basplagg...! Dessa två blusarna har jag köpt nyligen, den gula i storlek 36 och den rosa i storlek S.
 
De är lösa men har ändå ett snyggt fall! Annars kan lösa blusar/kläder tendera att bli tält liknande tycker jag, så det gäller at de är sydda på ett sätt som är smickrande! Den gula känns så i tiden, gult är verkligen en modefärg nu. Denna är lite mesgul/senapsgul och så full med blommor.. gos!
 
Den rosa blusen är fint veckad där framme och med volanger på ärmarna. Mys!
 
Som sagt alltså, gul är en modefärg nu och för mig som gillar gult är det ju bara bra!! Så när jg och Sofie var på hm för ett ganska bra tag sen nu köpte jag denna gula klänningen i storlek 38!
 
HM har många fina klänningar likt denna som bara kostar mellan 99-199 kr. Så billigt för något så fint! Det går både att klä ner och upp också känner jag: med ett par klackar blir du genast supersnygg, med ett par sneakers blir du lite mer casual fin..
 
Denna klänningen hade jag faktiskt i måndags första dagen på jobbet tillsammans med just ett par svarta sandaletter! Jag kände att jag ville slå på stort och vara riktigt fin min första dag på jobbet!!
 
 
Sen har väl ingen som följer mig på instagram missat att jag har köpt en ny lila bikini?!?! Den hittade jag samtidigt som jag hittade den gula klänningen med Sofie och jag slog till för att ha nåt fint att bada i i Kroatien! Överdelen är storlek 38 medan underdelen är 40.. jag gillar visserligen när underdelen kanske är lite "cheeky" och inte supertanttrosa, men nu är det ju inne med string-bikniunderdelar och jag vet inte om jag gillar det eller känner mig så bekväm med det.... men smaken är ju som baken (lololol!!)
 
Jag tycker min mage är ganska jättemycket putig på dessa bilderna men utmanar mig själ att lägga ut dom ändå! Magen är verkligen mitt "problemområde" när det gäller min syn på mig själv.. och valkarna på ryggen/under bhn.. men vi jobbar och försöker vara kroppspositiva, inte bara till alla andras kroppar utan även till min egen!
 
Slutligen vill jag visa min nya sportbh! Den är i storlek M/38 och är sååå fin tycker jag! Jag har haft gamla sportbhar sen.. typ 7an liksom....... så jag tyckte dt var dags att uppdatera! Denna har smala band och går ihop i ryggen till ett enda samtidigt som den delar sig lite. Så fin!
 
Och här försökte jag ta en redig spännisbild på min rygg och jag lyckades väl ändå ganska bra??? Min rygg är inte den mest vältränade här i världen men den har ändå okej form och utsseende tycker jag! Åtinstone när ma spänner den..
 
Här ser ni även mina shorts (som visserligen inte är från hm..) och jag tycker om dom så mycket!! De är i skönt material, hög midja som man kan vika ner om man vill och tilräckligt långa för att man inte ska få skav mellan benen om man, liksom ajg, har ben som går ihop! Gos! De är från aimn och jag köpte storlek S när dessa var på rea.. de hade egentligen kostat typ 500 spänn men det tycker jag är ganska dyrt för ett par korta shorts liksom. men när de var nersatta till 240 slog jag till! Älskar grönt och det är sååå snyggt att matcha till vitt! Mys!
 
Våga ha korta shorts på gymmet tjejer! Det är sååå frigörande tycker jag och man får verkligen möjlighet att spegla både rumpa och ben i speglen när man gör sina övningar.. hihi!
 
Men hörrni detta var allt från min gigantiska H&M-haul! Tyvärr är jag inte sponsrad av hm (även om man kanske kan tro det??) men jag önskar innerligt jag var det! Där finns alltid något!
 
Och som ni kanske förstår så älskar jag verkligen kläder och att matcha ch dona och ha sig. Jag kanske inte är supermodemedveten och har det senaste liksom, men jag köper det jag gillar och har det på mitt sätt till min lilla stil eller vad man ska säga. Hoppas ni tyckte om min haul! Det gjorde jag i alla fall. Det ar superkul att ta alla bilder och sätta ihop outfits.. nu vet jag ju hur jag kan bära mina plagg och vad som passar till vad!
 
Gilla gärna inlägget om ni uppskattade detta.. hihi! ❤
 
Nu måste jag lägga mig kompisar, idag har ju varit en röd dag men imorgon är det jobb kl 8 som gäller (fast jag vill nog va på plats 7.30..)
 
Kram på er! ❤
#1 - - Mamma:

Jättefina snygga kläder!! 👍🏻😍😁🤗❤️

#2 - - Sofie:

Wow så fina kläder! Kul!

Till top