J E N N I F E E R G E

Sofies examensfirande!

Underbara dagar Permalink1
Det är ju inte bara jag som tar examen i år VT-18 utan även min fina bästaste vän Sofie!! ❤
 
Till skillnad från mitt lilla upplägg så bjöd Sofie in till en lite större fest där både vänner, släkt och familj var bjudna! Och jag tackade ju självklart inte nej.. vi sågs uppe i sommarstugan i Ugglarp som ligger sååå idylliskt vid havet.. jag körde ifrån Klippan för att ha närmare både dit och hem och tänkte att jag kanske inte skulle stanna så länge eftersom jag fortsatt var trött sen mitt eget examensfirande och då jag ju började jobba på måndagen..
 
Men det var så himla trevligt och mysigt att jag inte kunde slita mig! Så jag lämnade sist tillsammans med Sofie och Alexander som jag körde hem till Halmstad innan jag körde sista biten hemåt till mami papi.
 
Inne i huset var där ett gediget presentbord... och ett fint uppdukat buffébord! Det bjöds på kallskuret, hembakta bröd, potatissallad, vanlig grönsallad, paj, kyckling, kex m.m.m.m.m.. ni vet, sån riktigt god plockemat som är perfekt för sådana här tillställningar! Det var så himla gott!
 
Vi satt ute i trädgården och åt och jag satt visst med ryggen i solen så pass mycket att jag brände mig lite! Men inte sååå farligt, eftersom jag bett min kära mor att smörja in ryggen innan jag åkte.
 
Efter maten och innan fikan var det dags för presentöppning! Sofie fick massa fina grejer, en klocka, två par skor, blommor, stekpanna.. bara för att nämna några! Och temat för presenterna var givetvis rosa, favvofärgen!💕
 
Av mig fick Sofie en rosa margarete-skål med lock och två slevar till. Jag tänkte det passade bra nu när Sofie så småningom äntligen ska få ett "normalt" kök och kan laga massa mat!! Hoppas du gillade min lilla present!❤
 
Till efterrätt blev det cheesecakes och en jordgubbstårta som jag olyckligtvis inte fotade!! Men man kan skymta lite cheesecake på bilden här ovan till höger...
 
Det var i alla fall jättegoda tårtor som värdinnan själv bakat! Småkakorna som ni ser här hade mormor gjort och de var så lööööööööööööööjligt goda. Särskilt de översta. De smakade typ ogräddad smördeg men ändå gräddad och bara sååå god. Mums!
 
Det blev x antal koppar kaffe till sällskapet och när fikan lagt sig i magen spelade vi kubb! Så himla kul! Mitt lag förlorade båda gångerna (snyft) men att vinna är ju inte allt..!
 
Framåt kvällen tog jag, Sofie och Alexander ett dopp i havet. Så härligt. Det var riktigt skönt i vattnet  fastän klockan var närmare sju (och vi var desutom inte ensamma om att bada då!!). Som sagt, en idyll och jag kan lite grann längta efter att bo närmare havet.. jag är lite sugen på Ängelholm sen när det blir dags att köpa hus men det är ju lätt att säga nu.. visserligen älskar jag Hässle men det är just läget vid vattnet som är så himla guldvärt! Men vi får se vart livet tar oss, man kan inte planera allt.
 
Men det var så skönt att komma bort en dag och bara tänka på annat och umgås och ha det hygge som danskarna säger! Riktigt hyggigt var det!! Tack för ett fint firande!
 
Idag var min första dag på jobbet och det firade jag med att ta träningspaus och tvätta hela kvällen. Nu är jag mer eller mindre död så det blir ett avsnitt av 13 skäl varför innan jag hoppar i säng.. imorgon ska jag mörda rumpis på gymmet, ser framemot det! Det har inte blvit så mycket träning på sistone (bara 3 dagar i veckan) eftersom livet kommit emellan.. men nu är det rutiner som gäller.. och jag älskar dom.. ❤ De är min STORA livlina!!!!
 
Sen är ju såna här avbrott från rutinerna också nödvändiga och superhärliga.. som sagt: ett väldigt trevligt firande!
#1 - - Sofie:

Så fint inlägg och så roligt att du kom! Blev en toppendag <3

Till top