J E N N I F E E R G E

En tisdag

Dagar i bilder Permalink0
Åh, jag har varit så sugen på tonfisksallad både idag och igår!! Så det fick det bli till middag. Känns lite knasigt att man kan bli sugen på det, tonfisk är ju ändå ganska torftigt och sallad är ju inte alltid så kul, men jag gillar verkligen tonfisksallad (särskilt när den har stått en dag så tonfisken gosat in sig i salladen lite...) Mums!
 
Jag kokte ägg till och hade lite dressing i form av aioli.. gottigt! Imorgon tänkte jag laga lax. Det blir en hel del fisk nu känns det som men jag har det hemma, så då ska man ju använda det istället för att köpa nytt..
 
Annars så utmanar jag mig själv denna veckan att inte äta något söttigt på kvällarna.. det är ju min last annars men nu är det tredje kvällen i rad och än så länge har jag klarat det bra! Jag bälar te istället (och vaknar mitt i natten för jag är kissig).. och så köpte jag jordnötssmör som lite "lyx" om man vill och proteinbars. Tänkte även prova göra lite raw-bollar från min nya bakbok som jag fick från Oliver!! Asså fredag lördag kommer jag SÅKLART äta sött och gott på kvällen, men jag tänker jag vill prova detta veckan ut. Jag tycker bara det känns så tråkigt att jämt va sötsugen och dessutom blir det dyrt i längden?? Inte för att jag äter jättemycket men ändå! Om vi säger man äter en bit choklad om dagen blir det kanske en hel chokladkaka på en vecka.. aja!
 
Det ska bli kul och se med om det känns något på träningen att man minskat på sockret.. asså om man känner sig lättare i kroppen. Ibland känner jag mig som en flodhäst, främst när jag springer på löpbandet.. menar inte att jag ser ut som en, utan bara att man känner sig så TUNG och kämpigt typ.. såg en som sprang på löpbandet på 4 min/km med hur lätta steg som helst!! Hon flög typ fram!! Sen att hon va smal som en pinne (tänk er en maratonkropp typ) är en annan femma.
 
Vi får väl se om det är värt det! Om man märker det inte spelar så stor roll så kanske jag börjar igen.. hehe.. bara man mår bra så! Men nu är jag så pass frisk så jag behöver liksom inte socker på kvällen längre ör att orka.. det behövde jag ju förut.. då när jag blev sjuk.. ni vet.. det är snart 1,5 år sen men ändå känns det typ som igår.
 
Fortfarande målar jag i min målarbok som en galning. Det är så roligt! Men nu börjar typ alla de bilder som jag tycker ser roliga ut ta slut.. jag får nog köpa en ny bok snart!
 
Idag har jag haft en hemmapluggdag. Jag var på vårdcentlane för att ta blodprov, jag fick vänta i 1 timme på provtagningen!! Så jädra segt. Sen gick jag in på intersport och köpte ett par nya träningstights för julklappen jag fick av jobbet som jag inte utnyttjat ännu (det var ett presentkort alltså). ja och sen blev det gym såklart och passet kändes redigt bra!
 
Nu på eftermiddagen har jag tvättat och nu ska jag ner och ta det sista lasset.. känner mig så trött i kroppen så det blir nog bara att slöa på soffan innan jag däckar i min uuuuunderbara säng!
Till top