J E N N I F E E R G E

Trädgårdsträningspass i sommarvärmen!

Dagar i bilder, Träning Permalink0
Ja, idag har det varit sommarvärme här i skånelandet! Då vankas det utevistelse i princip heeeela dagen. Jag smörjde in mig med solkräm redan imorse för solen har verkligen stått på hela dagen. En sån som jag bränner sig lätt så då är det bra att vara noga med smörjet!
 
Men! Jag hade lite myror i brallan av allt stillasittande och vilande så jag gjorde ett enkelt men svettigt träningspass i trädgården. Jag vet inte om man kan kalla det ett pass egentligen men det bestämmer väl jag själv om man kan eler inte!  Passet passade perfekt att göra i bikini (eller underkläder som jag hade hehe) och allt du behöver är:
ett hopprep
ett par bra skor
en filt/en matta
GLATT HUMÖR
och en hund som tittar på
 
Inte så svårt ordnat va! Såhär såg passet ut:
 
500 hopp hopprep (jag hoppade 100 i taget sen vila! det blir ju inte 100 på en gång eftersom man, eller jag då, ALLTID snubblar, men ni förstår vad jag menar)
4 x 10 upphopp
4 x 10 sprattelgubbar
plankan valfri tid
4 x 10 rygglyft (svanken din behöver tränas jag loooovar!)
4 x 10 plankan med twist (stå i planka och "doppa" varje sida av höften i marken, 10 st per sida)
4 x 10 situps med raka ben i luften
4 x 15 situps med böjda ben i luften
4 x 10 liggande benlyft
 
Tadaaa! Inte så svårt men svettigt och härligt. Jag känner redan nu att jag är trött i benen efter hopprepet... jag som ändå tycker min kondis förbättrats lite men det gäller nog inte hopprep. Det var eigheter sen jag hoppade! Jag brukade ofta hoppa nere i gymmet i kviberg i göteborg... 5 min uppvärmning och 5 min på slutet.. det är både kul och bra träning!
 
Zazze tittade mycket konstigt på mig när jag dunsade i marken mellan hoppen..
 
I övrigt så är det såååå fint i trädgården just nu! Typ allting har blommat och gräset är så grönt så grönt så... jag längtar tills poolen kommer upp! Men det dröjer nog ett tag.
 
Det är så härligt med en trädågrd att gå och lulla i. Jag har verkligen gått runt halvnaken hela dagen, men där är ju så mycket häck runtom att ingen ser en! Man kan gå runt hur man vill! Och ändå vara utomhus liksom! Jag har ju min lilla balkong men det är inte samma sak mina vänner!
 
Annars så har jag haft en väldigt bra dag idag faktiskt. Jag vaknade innan åtta och var superhungrig så jag gick upp. Zazze hörde att jag vände mig i sängen och dundrade in. Han är så söt. Ingen annan var vaken utom jag så jag släppte ut Zazze i trädgåren så han fick springa av sig och kissa lite. Det var fuktigt i gräset sen igår och självklart var Zazze tvungen att klättra upp i en jordhög.. så han blev alldeles skitig om fossingarna!
 
När det väl var dags att torka av dom så var han inte alls särskilt sugen på att bli torkad... rättare sagt så bet han mig i händerna.. tönt.
 
Som sagt så har jag varit ute i trädgården typ hela dagen. Jag har legat på filten och solat, ritat och druckit sodastream. Det behövs mycket vatten när det är så här varmt ute! Och så har jag ju umgåtts med min kära familj ❤ Så gosigt! ❤
 
Igår klädde jag upp mig lite för mig själv för jag tyckte det vr roligt. Älskar den här rosa kjolen!
 
I övrigt var jag ganska depp och låg igår.. det började redan på fredagskvällen tror jag efter att jag kom hem från wafa och kände mig eländig över att livet kanske inte ser ut exakt så som jag vill exakt just precis nu.. jag vet jag är dötråkig när jag är deppig, jag är tjatig, jag frågar samma saker om och om igen fastän svaret är detsamma (ja du är älskad jennifer, ja du är fin, osv, osv, osv...). Jag vill höra långa utläggningar om varför och hur och tidangivelser och löften och massa massa massa men livet funkar ju inte så och det vet jag också.. men det är som att när man blir depp så försvinner de rationella tankarna bort..
 
Jag vet ju själv hur det var när jag var som sjukast och man fick ett sammanbrott, man sjunker verkligen sååååå långt ner men man förstår det inte förrän sen (och då är allting så himla självklart)... hm.
 
Måste visa bild på hur vi hade det på wafan i fredags också bara! Ser ni så mycket mat och gos?? Det är härligt med uterum, både kvällarna och sommaren i sig blir så mycket längre!
 
Nä hörrni, nu är jag ganska trött efter en dag i solen. Jag tycker det tar på krafterna att va ute i solen även om man kanske inte gör så mycket! Det är ju dock superhärligt...
 
Jag måste plugga en liten stund innan läggdags i alla fall. Imorgon är det handledning i Lund och jag har inte läst vad jag ska inför detta.. så det ska jag göra, sen ska jag bara gosa ner mig i soffan med min målarbok innan det är dags att sova!
 
Kram på er! Hoppas ni har haft en underbar dag idag precis som jag... och så kan vi väl tillsammans hoppas att mina deppdagar inte är så himla frekvent återkommande... ❤
 
Och! Prova gärna mitt trädgårdsträningspass i din egen trädgård om du är sugen 😉
Till top