J E N N I F E E R G E

Du förtjänar det bästa

Tankar Permalink0
Som jag har affirmerat idag! Jag har tänkt att jag är fin, att jag är bra, att jag förtjänar det bästa, att jag befnner mig på rätt plats just nu och att jag är lugn. Det ger faktiskt en go känsla inombords! Det låter kanske löjligt, gå runt och tänka snälla tankar om sig själv, men det gör faktiskt skillnad. Tänk så ledsen och nedstämd du kan bli av att tänka att du är ful femhundra gånger en dag. Tänk då så glad du blir när du tänker att du är fin femhundra gånger istället! Det kan kännas lite fånigt i början, och det kan finnas motstånd (nej jag är inte alls fin), men försök att inte dividera med affirmationen utan bara säg den och känn in: Jag är fin. Punkt!
 
Det har varit härligt faktiskt. Min dag har varit helt okej, förutom att jag frös jättemycket inatt och på jobbet. Är trött på att frysa... vi har det löjligt kallt på jobbet tyvärr. Alla fryser, men inget händer! Efter jobbet gick jag till gymmet och tränade i alla fall, och där fick jag upp värmen! Härligt.
 
Ikväll ska jag försöka leta reda på nåt recept med halloumi. Jag köpte 2 st när det var på rabatt på ica, men har ännu inte gjort något med dem.
 
Förresten så vill jag göra ett tillägg till mitt inlägg igår. Om du känner liknande symptom som jag radade upp, kanske inte alla men några stycken och du har gjort det under en längre tid (mer än 2 veckor): sök hjälp. Snälla bara gör det ❤. Jag väntade in i det sista mer eller mindre, för jag ville så gärna köra på, jag ville inte ha hjälp (jag mår itne dåligt??) och så kände jag det som ett toalt misslyckande att faktiskt söka hjälp (vafasen jag har gått till många kuratorer nu nu mår jag bra nu är det nog jag orkar inte rota mer i mitt liv).
 
Men jag behövde hjälpen. Mamma var nog den som såg det först. Så det kan vara så att du har släktingar eller nära vänner som märker på dig. Lyssna på dom, även om det tar emot. Jag vill inte höra hennes ord så för mig krävdes det en liten krasch mer eller mindre (snacka om noll sjukdomsinsikt). Plus jag orkade nog inte bli sjuk liksom eller söka kuratorkontakt osv. KBT ställer rätt höga krav på indiivden själv för att det ska bli något av det och där och då hade jag 0 motivation till allt (vilket förklarar varför doktorn också sade att först antidepp - sen kbt, för annars kan du inte ta till dig det som händer i terapirummet).
 
Nåväl. Ville bara säga det. Det är inte meningen att det ska kännas så tungt, så meningslöst och så svårt. Jag trodde det var meningen helt enkelt. Men det är det inte och det är jag så glad för att jag fått uppleva nu. Du förtjänar bara det bästa. Om du inte mår bra - sök hjälp ❤ Vi är många här som lyssnar på dig, som finns med dig, du är inte ensam. Jag är bara en i mängden av alla andra som har hamnat där. Kom så håller vi varandra i handen genom stormen.
Till top